بهترین درمان برای اوتیسم چیست؟

درمان های زیادی برای اوتیسم وجود دارد، اما هیچ درمان قطعی وجود ندارد.

با این حال، درمان‌ها و داروهایی وجود دارند که می‌توانند تأثیر مثبت قابل‌توجهی بر کودکان و بزرگسالان در طیف اوتیسم داشته باشند و همچنین درمان‌ها و داروهایی که واقعاً می‌توانند باعث آسیب شوند.

برای اکثر خانواده‌ها، انتخاب بهترین روش‌های درمانی یک فرآیند آزمون و خطا است که تصمیم‌گیری نهایی به عوامل مختلفی مانند در دسترس بودن، هزینه و توانایی‌ها، چالش‌ها و علایق فرد در طیف اوتیسم بستگی دارد.

به طور کلی، کودکان مبتلا به اوتیسم با روش‌های زیر به بهترین وجه مورد استفاده قرار می‌گیرند:

  • هر چه زودتر شروع کنید
  • به صورت فشرده ارائه می شوند (برای چندین ساعت در هفته)
  • مبتنی بر تحقیقات هستند
  • اهداف و نقاط عطف روشنی داشته باشید
  • توسط یک درمانگر واجد شرایط ارائه می شود که به خوبی با کودک (و با والدین یا سرپرستان) ارتباط برقرار می کند.
  • کودک را به شیوه ای مثبت درگیر کنید (کودک باید از درمان لذت ببرد)

علائم اصلی اوتیسم: مهارت‌های اجتماعی، اختلال عملکرد حسی، تنظیم هیجانی، ارتباط کلامی و غیرکلامی، چالش‌های فیزیکی، مهارت‌های بازی، مشکلات توجه، مشکلات خلقی یا تمرکز.

گزینه‌های زیادی وجود دارد و درمان‌های زیادی می‌توانند برای هر کودکی به خوبی کار کنند.

بهترین درمان برای اوتیسم چیست؟

داروها
بسیاری از افراد مبتلا به اوتیسم داروهایی مصرف می کنند که اضطراب را کاهش می دهد، تمرکز را افزایش می دهد یا پرخاشگری را مدیریت می کند. این داروها که عموماً توسط پزشکان تجویز می شوند، می توانند وسیله ای مقرون به صرفه برای مدیریت علائم دشوار باشند. در برخی موارد، دارو ضروری نیست، اما زمانی که مفید باشد، می تواند دنیایی از تغییرات مثبت را برای یک کودک در طیف اوتیسم ایجاد کند.

با این حال، مطمئن شوید که برای نظارت بر اثرات داروها با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا پزشک همکاری نزدیک دارید. با همه انواع درمان (از جمله داروها)، آنچه برای یک فرد در طیف به خوبی جواب می دهد ممکن است برای فرد دیگر خوب کار نکند – یا حتی ممکن است مضر باشد.

گفتار درمانی
گفتاردرمانگرها به طیف وسیعی از مسائل مربوط به کودکان اوتیستیک می پردازند. آنها به افرادی که دیرتر از حد متوسط ​​شروع به صحبت می کنند کمک می کنند تا کلمات گفتاری را به دست آورند. علاوه بر این، آنها همچنین به کودکان با عملکرد بالاتر کمک می‌کنند تا سؤالات بپرسند و پاسخ دهند، از عروض مناسب و زبان بدن استفاده کنند، و برای زبان‌آموزان پیشرفته‌تر، شوخی‌ها، کنایه‌ها، متلک‌ها و «جوش‌بازی‌های دوستانه» را تشخیص دهند.

کار درمانی
کاردرمانگران به کودکان در مواجهه با انواع چالش های رشدی کمک می کنند. بسیاری از آنها طیف گسترده ای از مهارت ها و آموزش ها را دارند که به آنها امکان می دهد روی چالش های حسی، مهارت های بازی تعاملی، تعامل مشارکتی و موارد دیگر کار کنند.

رفتار درمانی
تجزیه و تحلیل رفتاری کاربردی (ABA) و درمان های مرتبط معمولاً به عنوان “استاندارد طلایی” درمان خاص اوتیسم در نظر گرفته می شود. ABA می تواند مهارت ها و رفتارهایی را آموزش دهد که برای موفقیت در یک مدرسه یا محیط کاری معمولی بسیار مهم هستند.

روانشناسی شناختی
برای برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم با عملکرد بالا، یک روانشناس با تجربه کار با مشتریان اوتیستیک می تواند به مرتب کردن احساسات کمک کند، تکنیک هایی را برای کنترل ناامیدی ها پیشنهاد کند، یا در غیر این صورت به کودک کمک کند تا با واقعیت اوتیسم کنار بیاید.

 

کلمات مرتبط :

بهترین درمان برای اوتیسم چیست؟ – کاردرمانی اوتیسم – گفتاردرمانی اوتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره در واتس آپ