کاربرد بازی درمانی

انواع مختلفی از بازی درمانی مناسب برای تشخیص های مختلف وجود دارد. 

بازی درمانی فواید زیادی دارد و انواعی از بازی درمانی نیز وجود دارد که مخصوص تشخیص ها یا محیط های روانشناختی خاص است.

متخصصان ما در کلینیک توانبخشی لبخند (بهترین مرکز توانبخشی شرق تهران) خدمات تخصصی کاردرمانی ، گفتاردرمانی و روانشناسی را بر اساس متدهای روز دنیا ارائه می دهند.

بازی درمانی همچنان به شدت مؤثر است زیرا به کودکان اجازه می دهد استرس های خود را رها کرده و آسیب های خود را کنار بگذارند. تمرکز انواع مختلف بازی درمانی حول شرایط یا اختلالات خاص، امکان رشد در زمینه های چالش برانگیز مختلفی را فراهم می کند که کودک در ابتدا ممکن است در آن با مشکل مواجه شود.

کاربرد بازی درمانی

بازی درمانی برای اوتیسم
بازی درمانی می تواند یک خروجی فوق العاده برای ارتباط در کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم (ASD) باشد. یکی از این تکنیک‌های بازی درمانی، بازی با لگو است که معمولاً شامل یک مهندس، یک سازنده و یک تامین‌کننده است. با توجه به اینکه هر “فردی” نقش بسیار مهمی در بازی لگو بازی می کند، ثابت شده است که بسیار موثر است.

مزایای ویژه مرتبط با این تکنیک شامل بهبود در موارد زیر است:

  • مهارت های ارتباطی
  • رفتارگرایی خاص ASD
  • مکانیسم های مقابله
  • تعاملات اجتماعی
  • روابط خانوادگی
  • ایجاد دوستی های جدید

بازی درمانی برای اضطراب
بازی درمانی کودک محو برای کاهش اضطراب در کودکان شش تا هشت ساله بسیار موثر است. از آنجایی که رویکردهای سنتی برای درمان اضطراب همیشه برای کودکان موثر نیست، بازی درمانی به عنوان یک تکنیک جدیدتر مورد استقبال قرار می گیرد. بازی درمانی انجام شده در محیط کم استرس می تواند به عنوان یک ابزار عالی برای والدین و معلمان انجام شود.

بازی درمانی برای تروما
ثابت شده است که بازی درمانی برای کودکانی که علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) را نشان می دهند بسیار مؤثر است. بخشی از موفقیت آن در موارد تروما را می توان به ماهیت خود بازی نسبت داد، جایی که کودکان می توانند از آنچه آنها را آزار می دهد کنار بیایند و سناریوهای خود را بر اساس آنچه در آن زمان می توانند انجام دهند، بازسازی کنند. از آنجایی که کودکان ماهیت بازی خود را کنترل می کنند، باعث ارتقای سطح استقلال می شود. این نوع بازی درمانی برای کسانی که با خود درمان معمولی مبارزه می کنند بسیار مفید است.

سایر موارد کاربرد

برای ADHD
ثابت شده است که استفاده از این درمان برای کودکانی که از اختلال کم توجهی – بیش فعالی (ADHD)رنج می برند، رفتار اجتماعی مثبت بیشتری را در طول بازی تشویق می کند. ثابت شده است که جلسات تحت رهبری درمانگر بسیار مفید است زیرا والدین بیشتر آشنا می شوند و یاد می گیرند که چگونه زمان بازی را در کودک خود هدایت کنند.

 

کلمات مرتبط :

موارد کاربرد بازی درمانی – بازی درمانی برای کودکان مبتلا به اوتیسم – بازی درمانی برای کودکان بیش فعال – مرکز بازی درمانی در شرق تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره در واتس آپ