کاردرمانی ام اس در شرق تهران توسط متخصصان و درمانگران با تجربه ما در کلینیک کاردرمانی و توانبخشی لبخند – بهترین کاردرمانی شرق تهران – ارائه می شود.

مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری عصبی مزمن است که بر سیستم عصبی مرکزی (CNS) که شامل مغز و نخاع می شود، تأثیر می گذارد. این یک اختلال خود ایمنی است، به این معنی که سیستم ایمنی به اشتباه به پوشش محافظ رشته های عصبی به نام میلین حمله می کند. این حمله ایمنی جریان طبیعی تکانه های الکتریکی در امتداد اعصاب را مختل می کند و منجر به علائم مختلف عصبی می شود.

علائم ام اس می تواند بسیار متفاوت باشد و به محل و میزان آسیب عصبی بستگی دارد. علائم شایع عبارتند از: خستگی، مشکل در راه رفتن، ضعف یا اسپاسم عضلانی، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، مشکلات هماهنگی و تعادل، تاری دید، تغییرات شناختی، و اختلال عملکرد مثانه یا روده.

کاردرمانی ام اس در شرق تهران در مرکز کاردرمانی لبخند می تواند به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به ام اس کمک زیادی بکند.

علت دقیق ام اس ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی را شامل می شود. محققان بر این باورند که ژنتیک فرد، همراه با محرک های محیطی خاص، ممکن است در ایجاد این بیماری نقش داشته باشد.

تشخیص ام اس می تواند چالش برانگیز باشد زیرا علائم آن می تواند علائم سایر بیماری ها را تقلید کند. تشخیص معمولاً شامل ترکیبی از تاریخچه پزشکی، معاینه عصبی، آزمایش‌های تصویربرداری (مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا MRI) و سایر آزمایش‌ها برای رد سایر علل احتمالی است.

کاردرمانی ام اس در شرق تهران

کاردرمانی (OT) با کمک به افراد در حفظ استقلال در فعالیت‌های روزانه، مدیریت علائم و افزایش کیفیت کلی زندگی، نقش مهمی در مدیریت مولتیپل اسکلروزیس (MS) دارد. 

متخصصان ما در بهترین کاردرمانی شرق تهران توانایی‌ های عملکردی فرد، از جمله فعالیت‌های زندگی روزمره (ADLs) مانند لباس پوشیدن، حمام کردن، نظافت و کارهای خانگی را ارزیابی می‌کنند. این ارزیابی به شناسایی چالش ها و زمینه هایی که ممکن است به کمک یا سازگاری نیاز باشد کمک می کند.

خستگی یک علامت رایج در ام اس است و کاردرمانگران می توانند استراتژی هایی برای صرفه جویی در انرژی و مدیریت خستگی ارائه دهند. آنها به افراد آموزش می دهند که چگونه وظایف را اولویت بندی کنند، فعالیت ها را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کنند و از تکنیک های صرفه جویی در مصرف انرژی برای بهینه سازی عملکرد روزانه استفاده کنند.

کاردرمانگران استفاده از وسایل کمکی و تکنیک های تطبیقی را برای کمک به افراد برای جبران محدودیت های فیزیکی توصیه و آموزش می دهند. این ممکن است شامل وسایل کمک حرکتی، ظروف تطبیقی، وسایل کمک لباس پوشیدن، و اصلاحات خانه برای بهبود دسترسی و ایمنی باشد.

کاردرمانگران به افراد مبتلا به ام اس در حفظ یا بازگشت به کار کمک می کنند. آنها خواسته های حرفه ای را ارزیابی می کنند، تغییرات یا تسهیلات را توصیه می کنند و استراتژی هایی برای مدیریت چالش های شناختی و فیزیکی در محل کار ارائه می دهند. 

ام اس می تواند بر عملکرد بینایی از جمله وضوح بینایی، میدان های بینایی و درک عمق تأثیر بگذارد. کاردرمانگران می توانند تمرین ها و تکنیک هایی را برای بهبود مهارت های بینایی و تقویت ادراک بصری ارائه دهند. آنها ممکن است کمک های بصری و استراتژی هایی را برای بهینه سازی عملکرد بصری در طول فعالیت های روزانه توصیه کنند.

اهداف کاردرمانی برای ام اس با در نظر گرفتن نیازها، توانایی ها و اهداف خاص هر فرد به شدت فردی است. 

بهترین کاردرمانی شرق تهران

متخصصان ما در مرکز توانبخشی لبخند خدمات کاردرمانی ام اس و گفتاردرمانی ام اس در شرق تهران را بر اساس متدهای درمانی روز دنیا ارائه می دهند.

درمانگران ما ارزیابی دقیقی از شرایط بیماران به عمل آورده و از موثرترین راهکارها برای کمک به بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به ام اس بهره می برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
مشاوره در واتس آپ